"are" napisał:
[quote="7one":1ctleg42]S-8 będzie standardu autostrady o czym już kiedyś pisałem. MOP-y, pas awaryjny, bezkolizyjne skrzyżowania i to wszystko za darmo. Nie ma po czym płakać ;) Tak jak przewidywałem - projekt jest już tak zaawansowany, że nie opłaca sie go zmieniać ;) Ja tam się cieszę
Jak może być zaawansowany, jeśli dopiero w tym tygodniu ustalili "ostatecznie" wariant przebiegu S8 koło Łodzi? Nie martwię się okolicami na DŚ. Martwią mnie okolice Łodzi, a dokładnie kawałek mający być obwodnicą płd. Łodzi. Sprawdzie w google earth ile jest tam dużych miejscowości. To po prostu będzie przejazd przez aglomerację, czyli zjazd co chwila, duże natężenie ruchu, etc.
A co do argumentu o "bezpłatnej" drodze, to, jak pisałem wcześniej, ma on znaczenie dzisiaj (kiedy tej S8 nie ma), a już jutro niekoniecznie.[/quote:1ctleg42]
Miałem na myśli odcinki bliżej Wrocławia. Projekt jest w końcówce etapu PB... (dwa-trzy miesiące). Nie wiem dokładnie jak jest w okolicach Łodzi, ale na pewno słabiej. Mi chodziło o cześć S-8 znajdującą się na Dolnym Śląsku, która jest na tyle zaawansowana projektowo, że nie opłaca się jej teraz zmieniać na A-8 (nie chodzi tu nawet o sam projekt, ale o związane z nim decyzje środowiskowe, uzgodnienia etc. - za długo by to trwało). A robić połowę trasy jako klasa S a połowę jako A - na to chyba nikt sie nie odważy
.
Argument płatnej autostrady ma takie znaczenie, że komfort jazdy na S-8 będzie praktycznie taki jak by była to A-8 (nie chcę się wdawać w szczegóły) a nie będzie sie za to płaciło. Jak jest lepiej? Każdy sobie już dopowie...
Sądzę że w okolicach Łodzi, na odcinkach mocno zurbanizowanych, będzie więcej niż dwa pasy ruchu (lub zostawiona pod nie rezerwa). Poza tym trasa na Warszawę biegnąca przez Łódź wydaje się być najbardziej naturalnym rozwiązaniem.