Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) systematycznie prowadzi rozbudowę dolnośląskich dróg, podnosząc ich standard i bezpieczeństwo podróżnych. Przygotowanie do realizacji każdej nowej inwestycji wymaga przeprowadzenia prac projektowych, uzyskania stosownych decyzji i zapewnienia finansowania. Dopiero wtedy można ogłaszać przetarg na wyłonienie wykonawcy. Obecnie GDDKiA pracuje nad przygotowaniem dokumentacji do realizacji ponad 450 km dróg, w tym dla dróg ekspresowych S5 i S8, autostrady A4 oraz obwodnic miast.
W województwie dolnośląskim trwa budowa ostatniego odcinka drogi ekspresowej S3. To brakująca cześć większego odcinka od Legnicy do granicy Polski w Lubawce i będąca częścią całej, prawie gotowej drogi ekspresowej S3 – która prowadzi od granicy z Czechami w Lubawce, do Świnoujścia. Oprócz tego do zakończenia całej tej wielkiej inwestycji, łączącej porty w Szczecinie i Świnoujściu z granicą polsko-czeską brakuje jeszcze tylko fragmentu S3 w Zachodniopomorskiem.
Coraz większe zamieszanie związane z planami poszerzenia dolnośląskiego odcinka autostrady A4, pomiędzy Wrocławiem a Legnicą. Według Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) ten fragment, tej jednej z najważniejszych dróg w Polsce, miałby biec starym śladem.
Kolej Aglomeracyjna Zagłębia Miedziowego to duży projekt kolejowy, który ma na celu skomunikowanie Lubina, Polkowic i Głogowa, ale przede wszystkim nadrzędnym jego celem jest przywrócenie pociągów do Polkowic.
Zarząd województwa dolnośląskiego oraz przedstawiciele Kolei Dolnośląskich przedstawiły najbliższe plany inwestycyjne spółki. Przewoźnik otrzymał ponad 330 mln zł z Centrum Unijnych Projektów Transportowych. Dzięki tej dotacji spółka planuje zakup m.in. piętrowych pociągów i składów spalinowych na linie niezelektryfikowane.
W niedzielę 10 marca wejdzie w życie korekta rozkładu jazdy, w tym pociągów Kolei Dolnośląskich. Nowością będą bezpośrednie połączenia na trasie Wrocław – Zielona Góra. Jakie jeszcze zmiany czekają pasażerów?
Stolica Dolnego Śląska zyska nowe, codzienne, ekspresowe połączenie kolejowe z Warszawą? Jest na to duża szansa. Koleje Dolnośląskie ubiegają się o pozwolenie na uruchomienie codziennego ekspresowego połączenia z Wrocławia do Warszawy. Wniosek do Urzędu Transportu Kolejowego zakłada, że pociągi KD będą pokonywać tę trasę w 3 godziny i 55 minut. Pociągi mają kursować przez Leszno, Poznań, Konin i Kutno.
Ruszyła budowa nowego przystanku na kolejowej trasie Wrocław – Świdnica. Podróżni w czerwcu skorzystają z efektów prac prowadzonych w ramach „Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025”. Inwestycja za prawie 3 mln zł ułatwi dostęp do kolei w powiecie świdnickim. Na przejeździe obok przystanku, dla zwiększenia poziomu bezpieczeństwa, zamontowane będą rogatki.
Nie tylko Warszawa, Kraków czy Wrocław, ale również dużo mniejsze miasta, takie jak Suwałki, Siedlce bądź Kalisz, mogą niebawem współtworzyć listę tzw. biegunów wzrostu, czyli obszarów metropolitalnych napędzających rozwój całego kraju – wynika z raportu Instytutu Rozwoju Miast i Regionów (IRMR), do którego dotarł serwis Prawo.pl. Na wzmocnieniu potencjału kolejnych ośrodków miejskich skorzystają także najuboższe i peryferyjne gminy.
Wielka transakcja na rynku pomp ciepła i ogrzewania. Amerykański koncern Carrier Global przejął od niemieckiej firmy Viessmann dział Climate Solutions, obejmujący sprzedaż pomp ciepła oraz systemów klimatyzacji na polskim rynku. Co z polskimi fabrykami i ich pracownikami?